Intervallpass

What's up people!

Denna gången är det Malin som skriver.
Kan berätta nu direkt att jag är riktigt dålig på att uppdatera bloggen, därför är det så bra att jag har min andra hand Emelie som gör det ofta, och hon gör ett otroligt bra jobb!


Idag behövade jag inte riktigt gå upp lika tidigt som Emelie. Min klocka ringde klockan 06:45. Onsdagar är min tidigaste dag då jag inte har några klienter innan skolan, ännu i alla fall :)

Onsdagar betyder dock klientmorgon. Vi har först våran "Cardo-client", alltså en klient med något slags hjärtproblem. Sedan har vi våran "Neuro-client", som har någon slags nerv- eller muskelsjukdom. Väldigt intressant kan jag berätta.  Man ska inte ta allting förgivet, det är något man verkligen lär sig när man har sådana klienter.

Efter skolan hade jag min 3:e klient för dagen. Min athlete klient. Det var våran första session, alltså en massa tester osv. Gjorde mätningar, fettprocent, longjumps (då vi ska träna upp hennes explosivitet och snabbhet), vertikal jumps och sedan avslutade vi med allas våran favorit: Beeptestet.
Hon gjorde väldigt bra ifrån sig! 
Sedan skulle jag egentligen ha en till klient som tyvärr var tvungen att avboka pga. jobb. 

I mellan lektioner och klienter hann jag med ett intervallpass på gymmets treadmill.
Jag värme först upp ungefär 2 km i lagom tempo (ca. 10 km/h) sedan körde jag 3 minuter on, 3 minuter off på 13,5 km/h incline 1.0, vila på 6,5 km/h (alltså gå-tempo). Gjorde dem intervallerna x4. Sedan kortade jag ner intervallerna till 1 minut on, 1 minut off men högde tempot till 16,5 km/h, vila på 6 km/h. 
Efteråt var jag lagom röd i ansiktet och väldigt väldigt svettig. Brukar göra intervallerna x6, men eftersom jag bara hade 30 minuter tills våran lektion började så blev det lite förkortat. 
Så höll på i drygt 30 minuter och brände ungefär 450 kcal. Intervaller är det bästa när det kommer till att bränna fett! :)


Nu sitter jag här framför tv och dator och ska fixa lite träningscheman och kostscheman. 
Puss på er :)
 
Google translate:

What's up people!

This time it's Malin here.
Can tell you right now that I'm really bad at updating the blog thats why it is so good that I have my other hand Emelie who does it often , and she does an incredible job !


Today I didnt have to get up as early as Emelie . My alarm rang at 6:45 . Wednesdays are my earliest day because i dont have any clients before school , yet anyways :)

Wednesdays however is the client-morning. We have our " Cardo -client ", a client with some kind of heart problem. Then we have our " Neuro -client 'which has some kind of nerve or muscle disease. Very interesting , I can tell. One should not take anything for granted , it's something you really learn when you have clients like that.

After school , I had my 3rd client for the day. My athlete client . It was our first session, so we did a lot of tests. Took measurements , fat percentage , longjumps (because we're training explosiveness and speed ) , vertical jumps and then we finished with everyone's our favorite : The Beep test .
She did a very good job !
After that I was supposed to have my 4 client for the day, but she had to cancel due to work. 

In between classes and clients I did some intervalls on the gym's treadmill.
I warmed up about 2 km in the moderate pace (about 10 km / h) after that I did 3 minutes on , 3 minutes off on 13.5 km / h, incline 1.0, resting at 6.5 km / h (walk pace) . Did those intervals x4 . Then I shortened the interval to 1 minute on , 1 minute off but increased the tempo to 16.5 km / h , rest at 6 km / h
Afterwards I was jreally red in the face and very very sweaty, just as it should be.
I usually do the intervals x6, but since I only had 30 minutes until our lesson began i had to shorten it down.

So the workout went on for about 30 minutes and burned about 450 calories. Intervals is the best when it comes to burning fat ! :)


Now im sitting here in front of the tv and the computer and are about to write some nutrition and trainingschedule, just a normal day for a fitness student! :)

 Me in a nutshell ;)
 
 

REMEMBER: 70% of your results is from the things you eat! (My abs yesterday)