Early morns


Som PT blir det många tidiga mornar.
Även om jag älskar att ta sovmorgon ibland, tycker jag om att gå upp tidigt!
Luften är frisk och man får uppleva vackra soluppgångar som ger en bra start på dagen. 

När jag går upp så tidigt för att träna någon brukar jag förbereda en liten eller planera en enkel och snabb liten frukost som jag äter precis innan jag går för att sedan äta en lite större grötfrukost som jag tar med mig i en matlåda. 

Varför jag gör så är mest för att ta vara på energin maten ger mig, jag äter hellre en större energirik frukost som ger mig grundenergi för både min träning och resten av dagen lite senare på morgonen som en andra frukost när jag går upp så tidigt (4-5 på morgonen) än att "slösa" den energin på något där jag egentligen bara behöver en liten kick för att vakna och ha energi nog att göra mitt jobb.

Alla är vi olika , men detta fungerar för mig :) 

"Smarta val skapar alltid bästa förutsättningarna, och en positiv start är en stark start" - Mårten Nylén 

As a PT there is many early mornings.
And even if I love sleeping in at times, I like getting up early! The air is fresh and you get to experience beautiful sunrises which is a great way to start the day.

When I get up early to train someone I prepare a small or plan a fast and simple breakfast to have just before I go, to later have a bigger oats breakfast that I bring in a lunchbox.

The reason I do that , is to make good use of the energy the food provides. I rather eat a big energy rich second breakfast a bit later in the morning which gives me the basal energy I need for both exercise and for the rest of the day; than "waste" that energy at 4-5 am on something I really only need a little kick of energy enough to wake me up and do my job . 

We're all different , but this works for me.

"Smart choices always create the best conditions, and a positive start is a strong start" - Mårten Nylén 

Kommentera här: