love mondays!

Tjena peeps, Malin här.

Ja, som rubriken säger "love mondays" så älskar jag måndagar. 
Vi är nämligen ledig på måndagar, dock är vi alltid i skolan för att gå på gymmet, ha klienter eller plugga. 

Idag te.x. var jag i skolan vid 8:30 för att ha min första klient. Med henne körde jag lite cirkelträning fast med lite längre vila. Hon är nämligen runt 75 år, överviktigt och diabetiker. Då måste man ta det lite lugnare!

Efter min klient kom Emelie och tränade mig. Vi skulle köra 1 RM på bänkpressen. Men eftersom jag fortfarande har problem med min axel så blev det inte mer än 62,5 kg idag + ett misslyckat försök på 65. Axeln gjorde för ont för att jag skulle våga köra mer.
Resten av träningspasset gick dock bra. 
Vi har ju gått över på styrka i våran träning nu så vi har högt vikter och minskat på repsen.
Passet såg ut såhär:
Benchpress 8x3
Pushups 10x3
Flyes 8x3
Dumbell benchpress 6x4
Eccentriska chins 6x4
Lat pulldown 8x3
High low rows 8x3
Bent over rows 8x3 (Emelie T-rows)
och jag körde också backextensons 8x3
(kan ha fel på några av setsen och repsen, har inte riktigt lärt mig schemat än haha)

Efter mitt träningspass var det dags för min klient nr.2 som är min atlete. Jag tränar en svensk tjej från 2 klasser under oss. Jag tränar henne för att bli snabbare och med explosiv för fotbollen, hon spelar också i mitt lag här nere. Snabbast i laget, men snabbare ska hon bli! :)
Efter henne var det dagt för klient nr. 3. Peter heter han, och där var det bara screening som gällde. Mättningar och sådana saker. Var nämligen första gången jag hade honom!

Sedan tränade jag Emelie. Hon gick upp på 45 kg i bänkpressen så riktigt bra jobbat från hennes sida! :)
Efter det vare bara att gå hem och försöka ladda om för kvällens fotbollsträning. Riktigt jävligt kallt var det, men vi körde lite intervaller osv. så man blev snabbt varm. När jag kom hem hade Emelie gjorde iordning en super smoothie till mig med banan, proteinpulver, vaniljyougurt och cocosflingor, JYMM! :D

Imorgon är det tidig morgon för Emelie vet jag då hon har klient innan skolan. Jag själv får dock sova till typ 8 :)

Hoppas alla har haft en grym måndag! 
 
Google Translate:

Hey peeps , Malin here.

Yes, as the title says "love mondays " , I love Mondays.
Because we are free on Mondays, however , we are always in the school to go to the gym , have clients or study .

Today te.x. I was at school at 8:30 for my first client . With her , I had circuit training but with a little longer rest. She is namely around 75 years old, overweight and diabetic. Then you have to take it a little bit easy !

After my client Emelie arrived and trained me . Today we did 1 RMs on the bench press . But since I still have problems with my shoulder I didnt manage to do more than 62.5 kg today + a failed attempt on 65. The shoulder hurted too much so I didnt dare to lift any heavier. 
The rest of the workout went well .
We've gone over to the strength in our training now so we have increased the weights and decreased the reps.
This is our chest and back session:
benchpress 8x3
pushups 10x3
flyes 8x3
Dumbell benchpress 6x4
Eccentric chins 6x4
Lat pulldown 8x3
High Low Rows 8x3
Bent over rows 8x3 ( Emelie T- rows )
and I also ran backextensons 8x3
( could be wrong on some of the sets and the reps , have not really learned schedule yet haha)

After my workout , it was time for my client second client which is my Atlete . I train a Swedish girl from two classes below us. I train her to become faster and more explosive for football , she also plays in my team here. Fastest in the team , but faster and she will be ! :)
After her it was time for clint no. 3. Peter is his name, but it was only screening today. Measurements and such things!

After that I trained Emelie . She went up at 45 kg in bench press so really good job on her part ! :)
After that I just walked home and tried to reload for tonight's football practice . It was really cold , but we did some intervals etc. . so we quickly became warm.
When I got home, Emelie hade prepared a super smoothie for me with banana, protein powder, vanilla yougurt and coconut flakes, JYMM ! : D

Tomorrow is an early morning for Emelie because she's clients before school . I get to sleep until around 8 :)

Hope everyone had an awesome Monday ! :)

 
 
 

 

Kommentarer:

1 Camilla:

Så himla duktig!

Kommentera här: