When the going gets Tough the Tough gets going

Tungt tungt tungt benpass idag.
Vi båda två var helt färdiga efteråt och ville Hellst bara ligga ner på marken resten av dagen.

Jag höjde i Goblet squats (6 x 4)till 25 kg  och i hex bar deadlifts (8 x 4) höjde jag till 10 kg ( bara kört baren innan som väger ca 35 kg)

Jag är inte van att köra tungt eftersom jag de senaste månaderna gjort mest hypertrophy med många reps och lätta vikter för att jobba på teknik och bygga styrka runt ryggen och få rätt muskler att jobba efter som min omedvetna 2 års gamla skada ställt till det lite.

Så idag pushade jag mig till gränsen och lite till, fick lock i öronen till och med. Avslutade passet med rest pause i legpress och såklart min rehab. Vi har lärt oss använda pilates reformern nu så det är lite roligare övningar på den än de jag nöter dag ut och dag in. Lite variation för neural parterna är alltid välkommet.

Malin brukar inte heller köra tungt så därför var hon också ganska slut efter dagens pass eftersom hon också höjt sina vikter, hon har jävligt bra grundstryka dock så det kommer gå fort för henne att bli van. Hennes knä bråkar lite idag efter fotbollsmatchen igår, men vi hoppas på att det inte är något att oroa sig över. Hon fick ut ett grymt pass ändå, för winners don't quit and quitters don't win.

Nu ska vi chilla och njuta av vår re-feed day och förmodligen hänga med några polare senare.







 Heavy, heavy heavy legsesh today. Both of us were smashed afterwards and basically wanted to lay down on the ground and stay there for the rest of the day.

I increased my weights in goblet squats (6x4) to 25 kg and 10 kg on the hexbar deadlifts (8x4) the bar itself weighs about 35 kg .

I'm not used to heavy weights since I've mostly been doing hypertrophy the last couple of months with high volume and low loads to build strength around my spine , get the right technique and right muscle patterns going since my 2 year old injury I've been unaware of messed things up.
So today I pushed myself to the limit and then some. Finished it of with some rest pause on the legpress and of course, rehab. We've just learnt how to use the Pilates reformer , so there's a lot more fun exercises to do than the ones I do day in and day out... A little variation for the neural patterns is always welcome.

Malin's not used to the heavy loads either so she was too pretty ashes after today since she also increased her weights. She's got hell good basic strength so she'll get used to it quickly. Her knee is messing with her a bit today after last nights soccer game but hopefully it's nothing to worry about. She still pushed out an awesome workout , cuz winners don't quit and quitters don't win.

No we're gonna kick back and enjoy our re-feed day and probably hang out with some friends later.

Be legit, commit, stay fit
Xoxo /em 

Kommentera här: